Obsah fóra Z-Club
RegistraceHledatFAQSeznam uživatelůUživatelské skupinyPřihlášení
Ladění podvozku

 
Zaslat odpověď    Obsah fóra Z-Club » Podvozek Zobrazit předchozí téma
Zobrazit následující téma
Ladění podvozku
Autor Zpráva
centros
Člen N.O.C. - 350Z


Založen: 28.9.2007
Příspěvky: 153
Bydliště: Praha

Příspěvek Ladění podvozku Citovat
Oproti mnoha ostatním, co dávají turba a kompresory, já se pustil do podvozku. Nejdříve jsem dal tužší stabilizátory Hotchkis a dosáhl vyšší stability v zatáčkách. Auto se v zatáčce méně naklání, ale přitom si zachovalo poddajnost a komfort. Pozitivně naladěn jsem pořídil další vychytávky. Stavitelné tlumiče a pružiny HKS Hipermax III (nastavitelná výška i tuhost tlumičů), stavitelná ramena řízení Kinetix na přední i zadní nápravu a zpevňující rám GTSpec pod šasi. Zkusím si pohrát s geometrií a vyladit auto na rychlejší průjezdy zatáčkami. Trochu zvýším odklon kol a naopak snížím sbíhavost. Příští čtvrtek razím do Mostu a jestli bude sucho, uvidíme změny. Dám vědět.

_________________
2006 350Z, Nismo 9.5xR18, Toyo R-888 255/35R18, brzdy AP Racing, nerez hadice, kapalina RBF600, tlumiče HKS Hipermax III, podvozek Kinetix, Hotchkis, rám šasi GT Spec, MREV2 Plenum, Motordyne 5/16" Spacer, K&N, spojka a setrvák JWT, svíčky Denso Iridium

Naposledy upravil centros dne čt Čer 19, 2008 10:36 pm, celkově upraveno 1 krát.
čt Čer 19, 2008 7:37 pm Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pipni
Člen N.O.C. - 350Z


Založen: 8.2.2007
Příspěvky: 182

Příspěvek Re: Ladění podvozku Citovat
Co si myslite o http://www.tanabe-usa.com/coilovers/FIVE.asp ? Nevim jak je to presne reseny tydle sety. Staci todle nebo jeste musim menit/vyndat pruziny?

Pri garancni prohlidce mi zjistili "vule na ulozeni predniho stabilizatoru" a "vule na kloubcich zadniho stabilizatoru". Jak to resit?
čt Čer 19, 2008 9:30 pm Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
pipni
Člen N.O.C. - 350Z


Založen: 8.2.2007
Příspěvky: 182

Příspěvek Re: Ladění podvozku Citovat
http://www.350z-tech.com/w/images/d/d9/Service_Manual_Suspension_003.jpg

http://www.350z-tech.com/w/images/3/31/Service_Manual_Suspension_001.jpg
čt Čer 19, 2008 9:38 pm Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail ICQ
centros
Člen N.O.C. - 350Z


Založen: 28.9.2007
Příspěvky: 153
Bydliště: Praha

Příspěvek Tanabe Citovat
Co blbneš? Vždyď ty Tanabe jsou v setu tlumiče i pružiny. Tak jak to myslíš, jestli máš navíc měnit i pružiny??? Já jsem vybíral dost dlouho, taky Tanabe, Tein, K&W, Ohlins, ...

Tanabe a Tein jsou zajímavé tím, že k nim je i elektronická řídicí jednotka a tuhost tlumičů se dá nastavovat digitálně přímo z auta. Nechtělo se mi ale tahat po autě kabely a někam instalovat elektroniku. Navíc to všechno taky něco váží, a já nechci přidávat další váhu. Považuji to za zbytečné, když se dá tuhost tlumičů snadno nastavit přímo mechanicky kroutíkem na tlumiči.

Já volil kompromis mezi sportovním svezením a ještě přijatelným komfortem. Jsem zvědav jak to dopadne. Až budou na autě a projedu se, dám vědět. Klidně tě svezu v Mostě, jestli taky jedeš.

_________________
2006 350Z, Nismo 9.5xR18, Toyo R-888 255/35R18, brzdy AP Racing, nerez hadice, kapalina RBF600, tlumiče HKS Hipermax III, podvozek Kinetix, Hotchkis, rám šasi GT Spec, MREV2 Plenum, Motordyne 5/16" Spacer, K&N, spojka a setrvák JWT, svíčky Denso Iridium
čt Čer 19, 2008 10:32 pm Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
centros
Člen N.O.C. - 350Z


Založen: 28.9.2007
Příspěvky: 153
Bydliště: Praha

Příspěvek Stabilizátory Citovat
Jestli budeš potřebovat stabilizátory, dej vědět. Mám na prodej přední i zadní stabilizétor ze svého auta.

_________________
2006 350Z, Nismo 9.5xR18, Toyo R-888 255/35R18, brzdy AP Racing, nerez hadice, kapalina RBF600, tlumiče HKS Hipermax III, podvozek Kinetix, Hotchkis, rám šasi GT Spec, MREV2 Plenum, Motordyne 5/16" Spacer, K&N, spojka a setrvák JWT, svíčky Denso Iridium
čt Čer 19, 2008 10:38 pm Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kojak
Člen N.O.C. - 350Z


Založen: 7.1.2007
Příspěvky: 642

Příspěvek Re: Ladění podvozku Citovat
centros napsal:
Oproti mnoha ostatním, co dávají turba a kompresory, já se pustil do podvozku. Nejdříve jsem dal tužší stabilizátory Hotchkis a dosáhl vyšší stability v zatáčkách. Auto se v zatáčce méně naklání, ale přitom si zachovalo poddajnost a komfort. Pozitivně naladěn jsem pořídil další vychytávky. Stavitelné tlumiče a pružiny HKS Hipermax III (nastavitelná výška i tuhost tlumičů), stavitelná ramena řízení Kinetix na přední i zadní nápravu a zpevňující rám GTSpec pod šasi. Zkusím si pohrát s geometrií a vyladit auto na rychlejší průjezdy zatáčkami. Trochu zvýším odklon kol a naopak snížím sbíhavost. Příští čtvrtek razím do Mostu a jestli bude sucho, uvidíme změny. Dám vědět.
Jsem jeden mnoha Laughing , podvozek mám dávno vyřešený progresivem od KWéčka, což bylo nutností,i když okruhy nejezdím. Je rovněž mechanický, při vyšším tempu sám tuhne Smile . Vzduchový jsou jen na parádu a jinak na ho...,elektromagn.jsou super, ale velmi drahé /ty kvalitní/ apro mě zbytečné. Když přiberu 5 kg,otočím vlevo vpředu o půl otáčky na závitu a opačně Very Happy Laughing, aby mi podlaha neškrtala o vozovku. S KW jsem spokojený, dělají podvozky i pro supersporty. Co je to za typ nevím, tlumiče mají přepadové nádobky. Někde je to na našich stránkách i nafocený

_________________
Máme rádi modré ptáky. Jsme "Jedničky"....
pá Čer 20, 2008 7:26 pm Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
centros
Člen N.O.C. - 350Z


Založen: 28.9.2007
Příspěvky: 153
Bydliště: Praha

Příspěvek První zkušenosti Citovat
Konečně mám na autě ty nové tlumiče HKS Hipermax III, stavitelná ramena Kinetix Racing, brzdy AP Racing a poladěnou geometrii. První pocity z jízdy jsou dobré. Auto sedí velmi pevně, v zatáčkách se nenaklání a je malinko tvrdší než originál, rozhodně ale ne příliš tvrdé a nekomfortní. Odklon na předek jsem nastavil -1.2 stupně, na zadek -2.0 stupně. Je to více než je běžné, ale stále na kraji tolerance doporučené výrobcem. Díky většímu odklonu by gumy v zatáčkách měly lépe sedět a neměla by se odírat jen vnější hrana pneumatik. Uvidíme ve čtvrtek v Mostě. Možná je to ale málo, protože pro gumy Toyo R-888 které mám na okruh se doporučuje odklon -2,5 až -5.0 stupně. Tak moc jsem do toho nešel, protože jezdím i s běžnými pneu na silnici. Tlumiče mám zatím nastavené celkem měkce a na okruhu zkusím přitvrdit. To už asi bude auto jako motokára. Snížil jsem taky sbíhavost vpředu skoro na doporučené minimum, asi na 0,2 mm na každé kolo. Díky tomu by auto mělo ochotněji zatáčet, ale může se snížit směrová stabilita při brždění. To zatáčení poznám až na okruhu, ale malinko menší stabilitu jsem při brzdění ve vysoké rychlosti zaznamenal. Chce to pevněji držet volant a případně korigovat směr, nic zásadního. V pátek dám více info.

_________________
2006 350Z, Nismo 9.5xR18, Toyo R-888 255/35R18, brzdy AP Racing, nerez hadice, kapalina RBF600, tlumiče HKS Hipermax III, podvozek Kinetix, Hotchkis, rám šasi GT Spec, MREV2 Plenum, Motordyne 5/16" Spacer, K&N, spojka a setrvák JWT, svíčky Denso Iridium
út Čer 24, 2008 5:15 pm Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
centros
Člen N.O.C. - 350Z


Založen: 28.9.2007
Příspěvky: 153
Bydliště: Praha

Příspěvek Zkušenost z okruhu Citovat
Odklon kol -1.2 stupně vpředu a -2.0 stupně vzadu je málo. Stále se hodně sjíždí vnější hrany pneumatik, to znamená že v zatáčce guma nesedí celou plochou a tak ztrácí přilnavost. Příště zkusím víc, asi tak o půl stupně. Zkušenost kámoše s Porsche je, že cca 2.5 stupně bylo akorát, ale 3.0 už bylo moc. Auto začalo být nestabilní.

Snížení sbíhavosti předku neumím stále posoudit. Nevím zda to zatáčí líp. Směrová stabilita se nezhoršila. Ta změna asi nebyla tak velká a výrazná.

Ještě zkušenost s tvrdostí tlumičů. Nejprve jsem jezdil předek i zadek na měkko. Bylo to dobré. Pak jsem nastavil vše na tvrdo a auto začalo být nedotáčivé. Tvrdý předek nepřenášel váhu, přetěžovala se vnější guma a začala ujíždět. Pak jsem nechal zadek na tvrdo a předek nastavil tak napůl mezi tvrdým a měkkým. Nedotáčivost zmizela a autíčko je teď perfektně vyvážené.

Příště tedy jen zvětším odklon kol a uvidíme jak se zlepší průjezdy zatáčkami.

_________________
2006 350Z, Nismo 9.5xR18, Toyo R-888 255/35R18, brzdy AP Racing, nerez hadice, kapalina RBF600, tlumiče HKS Hipermax III, podvozek Kinetix, Hotchkis, rám šasi GT Spec, MREV2 Plenum, Motordyne 5/16" Spacer, K&N, spojka a setrvák JWT, svíčky Denso Iridium
čt Čer 26, 2008 9:30 pm Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
centros
Člen N.O.C. - 350Z


Založen: 28.9.2007
Příspěvky: 153
Bydliště: Praha

Příspěvek Další změna geometrie Citovat
Zvětšil jsem odklon předních kol na 2 stupně a zadních skoro na 3 stupně. Bohužel v servisu si nějaký trouba myslí, že 2.5 stupně je to stejné jako 2 stupně a 50 minut, takže mi místo 2.5 nastavil skoro 3. Na zadku je to tedy víc než jsem chtěl, ale na okruhu super! Auto sedí jako přibité a už se nesjíždí vnější hrany pneumatik. Možná to ještě trochu doladím, ale chce to přesné měření. Příště beru na okruh teploměr a změřím teplotu pláště v několika bodech. V celé šířce pláště by měla být přibližně stejná teplota, rozdíl max tak 5 stupňů. Když to bude jinak, je třeba odklon upravit. Myslím že na zadek bude akorát těch 2.5, uvidíme.

Vliv snížené sbíhavosti už vnímám. Oproti jiným autům je cítit, že to velmi ochotně zatáčí. Stačí malý pohyb volantem a už jdu do zatáčky. Super!

_________________
2006 350Z, Nismo 9.5xR18, Toyo R-888 255/35R18, brzdy AP Racing, nerez hadice, kapalina RBF600, tlumiče HKS Hipermax III, podvozek Kinetix, Hotchkis, rám šasi GT Spec, MREV2 Plenum, Motordyne 5/16" Spacer, K&N, spojka a setrvák JWT, svíčky Denso Iridium
pá Srp 08, 2008 4:11 pm Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
centros
Člen N.O.C. - 350Z


Založen: 28.9.2007
Příspěvky: 153
Bydliště: Praha

Příspěvek Citovat
Po mnoha jízdách na okruhu potvrzuji že geometrie je OK. Odklon skoro 3 stupně na zadku je akorát. Vnitřní hrany gum nemám nijak výrazně víc sjeté, jak jsem čekal. Je to OK, tedy aspoň pro mě. Pokud někdo najezdí na Zetku 30.000 za rok a víc, možná by to vadilo.

_________________
2006 350Z, Nismo 9.5xR18, Toyo R-888 255/35R18, brzdy AP Racing, nerez hadice, kapalina RBF600, tlumiče HKS Hipermax III, podvozek Kinetix, Hotchkis, rám šasi GT Spec, MREV2 Plenum, Motordyne 5/16" Spacer, K&N, spojka a setrvák JWT, svíčky Denso Iridium
st Říj 08, 2008 6:50 pm Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:    
Zaslat odpověď    Obsah fóra Z-Club » Podvozek Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na: 
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Můžete k příspěvkům připojovat soubory
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Vjacheslav Trushkin / Easy Tutorials (Photoshop Tutorials).
phpBB česky - phpBB.cz