Autor |
Zpráva |
centros
Člen N.O.C. - 350Z
Založen: 28.9.2007 Příspěvky: 153 Bydliště: Praha |
|
Ladění podvozku |
|
Oproti mnoha ostatním, co dávají turba a kompresory, já se pustil do podvozku. Nejdříve jsem dal tužší stabilizátory Hotchkis a dosáhl vyšší stability v zatáčkách. Auto se v zatáčce méně naklání, ale přitom si zachovalo poddajnost a komfort. Pozitivně naladěn jsem pořídil další vychytávky. Stavitelné tlumiče a pružiny HKS Hipermax III (nastavitelná výška i tuhost tlumičů), stavitelná ramena řízení Kinetix na přední i zadní nápravu a zpevňující rám GTSpec pod šasi. Zkusím si pohrát s geometrií a vyladit auto na rychlejší průjezdy zatáčkami. Trochu zvýším odklon kol a naopak snížím sbíhavost. Příští čtvrtek razím do Mostu a jestli bude sucho, uvidíme změny. Dám vědět.
_________________ 2006 350Z, Nismo 9.5xR18, Toyo R-888 255/35R18, brzdy AP Racing, nerez hadice, kapalina RBF600, tlumiče HKS Hipermax III, podvozek Kinetix, Hotchkis, rám šasi GT Spec, MREV2 Plenum, Motordyne 5/16" Spacer, K&N, spojka a setrvák JWT, svíčky Denso Iridium
Naposledy upravil centros dne čt Čer 19, 2008 10:36 pm, celkově upraveno 1 krát. |
|
čt Čer 19, 2008 7:37 pm |
|
|
pipni
Člen N.O.C. - 350Z
Založen: 8.2.2007 Příspěvky: 182
|
|
Re: Ladění podvozku |
|
Co si myslite o http://www.tanabe-usa.com/coilovers/FIVE.asp ? Nevim jak je to presne reseny tydle sety. Staci todle nebo jeste musim menit/vyndat pruziny?
Pri garancni prohlidce mi zjistili "vule na ulozeni predniho stabilizatoru" a "vule na kloubcich zadniho stabilizatoru". Jak to resit?
|
|
čt Čer 19, 2008 9:30 pm |
|
|
pipni
Člen N.O.C. - 350Z
Založen: 8.2.2007 Příspěvky: 182
|
|
|
čt Čer 19, 2008 9:38 pm |
|
|
centros
Člen N.O.C. - 350Z
Založen: 28.9.2007 Příspěvky: 153 Bydliště: Praha |
|
Tanabe |
|
Co blbneš? Vždyď ty Tanabe jsou v setu tlumiče i pružiny. Tak jak to myslíš, jestli máš navíc měnit i pružiny??? Já jsem vybíral dost dlouho, taky Tanabe, Tein, K&W, Ohlins, ...
Tanabe a Tein jsou zajímavé tím, že k nim je i elektronická řídicí jednotka a tuhost tlumičů se dá nastavovat digitálně přímo z auta. Nechtělo se mi ale tahat po autě kabely a někam instalovat elektroniku. Navíc to všechno taky něco váží, a já nechci přidávat další váhu. Považuji to za zbytečné, když se dá tuhost tlumičů snadno nastavit přímo mechanicky kroutíkem na tlumiči.
Já volil kompromis mezi sportovním svezením a ještě přijatelným komfortem. Jsem zvědav jak to dopadne. Až budou na autě a projedu se, dám vědět. Klidně tě svezu v Mostě, jestli taky jedeš.
_________________ 2006 350Z, Nismo 9.5xR18, Toyo R-888 255/35R18, brzdy AP Racing, nerez hadice, kapalina RBF600, tlumiče HKS Hipermax III, podvozek Kinetix, Hotchkis, rám šasi GT Spec, MREV2 Plenum, Motordyne 5/16" Spacer, K&N, spojka a setrvák JWT, svíčky Denso Iridium |
|
čt Čer 19, 2008 10:32 pm |
|
|
centros
Člen N.O.C. - 350Z
Založen: 28.9.2007 Příspěvky: 153 Bydliště: Praha |
|
Stabilizátory |
|
Jestli budeš potřebovat stabilizátory, dej vědět. Mám na prodej přední i zadní stabilizétor ze svého auta.
_________________ 2006 350Z, Nismo 9.5xR18, Toyo R-888 255/35R18, brzdy AP Racing, nerez hadice, kapalina RBF600, tlumiče HKS Hipermax III, podvozek Kinetix, Hotchkis, rám šasi GT Spec, MREV2 Plenum, Motordyne 5/16" Spacer, K&N, spojka a setrvák JWT, svíčky Denso Iridium |
|
čt Čer 19, 2008 10:38 pm |
|
|
Kojak
Člen N.O.C. - 350Z
Založen: 7.1.2007 Příspěvky: 642
|
|
Re: Ladění podvozku |
|
|
|
Oproti mnoha ostatním, co dávají turba a kompresory, já se pustil do podvozku. Nejdříve jsem dal tužší stabilizátory Hotchkis a dosáhl vyšší stability v zatáčkách. Auto se v zatáčce méně naklání, ale přitom si zachovalo poddajnost a komfort. Pozitivně naladěn jsem pořídil další vychytávky. Stavitelné tlumiče a pružiny HKS Hipermax III (nastavitelná výška i tuhost tlumičů), stavitelná ramena řízení Kinetix na přední i zadní nápravu a zpevňující rám GTSpec pod šasi. Zkusím si pohrát s geometrií a vyladit auto na rychlejší průjezdy zatáčkami. Trochu zvýším odklon kol a naopak snížím sbíhavost. Příští čtvrtek razím do Mostu a jestli bude sucho, uvidíme změny. Dám vědět. |
Jsem jeden mnoha , podvozek mám dávno vyřešený progresivem od KWéčka, což bylo nutností,i když okruhy nejezdím. Je rovněž mechanický, při vyšším tempu sám tuhne . Vzduchový jsou jen na parádu a jinak na ho...,elektromagn.jsou super, ale velmi drahé /ty kvalitní/ apro mě zbytečné. Když přiberu 5 kg,otočím vlevo vpředu o půl otáčky na závitu a opačně , aby mi podlaha neškrtala o vozovku. S KW jsem spokojený, dělají podvozky i pro supersporty. Co je to za typ nevím, tlumiče mají přepadové nádobky. Někde je to na našich stránkách i nafocený
_________________ Máme rádi modré ptáky. Jsme "Jedničky".... |
|
pá Čer 20, 2008 7:26 pm |
|
|
centros
Člen N.O.C. - 350Z
Založen: 28.9.2007 Příspěvky: 153 Bydliště: Praha |
|
První zkušenosti |
|
Konečně mám na autě ty nové tlumiče HKS Hipermax III, stavitelná ramena Kinetix Racing, brzdy AP Racing a poladěnou geometrii. První pocity z jízdy jsou dobré. Auto sedí velmi pevně, v zatáčkách se nenaklání a je malinko tvrdší než originál, rozhodně ale ne příliš tvrdé a nekomfortní. Odklon na předek jsem nastavil -1.2 stupně, na zadek -2.0 stupně. Je to více než je běžné, ale stále na kraji tolerance doporučené výrobcem. Díky většímu odklonu by gumy v zatáčkách měly lépe sedět a neměla by se odírat jen vnější hrana pneumatik. Uvidíme ve čtvrtek v Mostě. Možná je to ale málo, protože pro gumy Toyo R-888 které mám na okruh se doporučuje odklon -2,5 až -5.0 stupně. Tak moc jsem do toho nešel, protože jezdím i s běžnými pneu na silnici. Tlumiče mám zatím nastavené celkem měkce a na okruhu zkusím přitvrdit. To už asi bude auto jako motokára. Snížil jsem taky sbíhavost vpředu skoro na doporučené minimum, asi na 0,2 mm na každé kolo. Díky tomu by auto mělo ochotněji zatáčet, ale může se snížit směrová stabilita při brždění. To zatáčení poznám až na okruhu, ale malinko menší stabilitu jsem při brzdění ve vysoké rychlosti zaznamenal. Chce to pevněji držet volant a případně korigovat směr, nic zásadního. V pátek dám více info.
_________________ 2006 350Z, Nismo 9.5xR18, Toyo R-888 255/35R18, brzdy AP Racing, nerez hadice, kapalina RBF600, tlumiče HKS Hipermax III, podvozek Kinetix, Hotchkis, rám šasi GT Spec, MREV2 Plenum, Motordyne 5/16" Spacer, K&N, spojka a setrvák JWT, svíčky Denso Iridium |
|
út Čer 24, 2008 5:15 pm |
|
|
centros
Člen N.O.C. - 350Z
Založen: 28.9.2007 Příspěvky: 153 Bydliště: Praha |
|
Zkušenost z okruhu |
|
Odklon kol -1.2 stupně vpředu a -2.0 stupně vzadu je málo. Stále se hodně sjíždí vnější hrany pneumatik, to znamená že v zatáčce guma nesedí celou plochou a tak ztrácí přilnavost. Příště zkusím víc, asi tak o půl stupně. Zkušenost kámoše s Porsche je, že cca 2.5 stupně bylo akorát, ale 3.0 už bylo moc. Auto začalo být nestabilní.
Snížení sbíhavosti předku neumím stále posoudit. Nevím zda to zatáčí líp. Směrová stabilita se nezhoršila. Ta změna asi nebyla tak velká a výrazná.
Ještě zkušenost s tvrdostí tlumičů. Nejprve jsem jezdil předek i zadek na měkko. Bylo to dobré. Pak jsem nastavil vše na tvrdo a auto začalo být nedotáčivé. Tvrdý předek nepřenášel váhu, přetěžovala se vnější guma a začala ujíždět. Pak jsem nechal zadek na tvrdo a předek nastavil tak napůl mezi tvrdým a měkkým. Nedotáčivost zmizela a autíčko je teď perfektně vyvážené.
Příště tedy jen zvětším odklon kol a uvidíme jak se zlepší průjezdy zatáčkami.
_________________ 2006 350Z, Nismo 9.5xR18, Toyo R-888 255/35R18, brzdy AP Racing, nerez hadice, kapalina RBF600, tlumiče HKS Hipermax III, podvozek Kinetix, Hotchkis, rám šasi GT Spec, MREV2 Plenum, Motordyne 5/16" Spacer, K&N, spojka a setrvák JWT, svíčky Denso Iridium |
|
čt Čer 26, 2008 9:30 pm |
|
|
centros
Člen N.O.C. - 350Z
Založen: 28.9.2007 Příspěvky: 153 Bydliště: Praha |
|
Další změna geometrie |
|
Zvětšil jsem odklon předních kol na 2 stupně a zadních skoro na 3 stupně. Bohužel v servisu si nějaký trouba myslí, že 2.5 stupně je to stejné jako 2 stupně a 50 minut, takže mi místo 2.5 nastavil skoro 3. Na zadku je to tedy víc než jsem chtěl, ale na okruhu super! Auto sedí jako přibité a už se nesjíždí vnější hrany pneumatik. Možná to ještě trochu doladím, ale chce to přesné měření. Příště beru na okruh teploměr a změřím teplotu pláště v několika bodech. V celé šířce pláště by měla být přibližně stejná teplota, rozdíl max tak 5 stupňů. Když to bude jinak, je třeba odklon upravit. Myslím že na zadek bude akorát těch 2.5, uvidíme.
Vliv snížené sbíhavosti už vnímám. Oproti jiným autům je cítit, že to velmi ochotně zatáčí. Stačí malý pohyb volantem a už jdu do zatáčky. Super!
_________________ 2006 350Z, Nismo 9.5xR18, Toyo R-888 255/35R18, brzdy AP Racing, nerez hadice, kapalina RBF600, tlumiče HKS Hipermax III, podvozek Kinetix, Hotchkis, rám šasi GT Spec, MREV2 Plenum, Motordyne 5/16" Spacer, K&N, spojka a setrvák JWT, svíčky Denso Iridium |
|
pá Srp 08, 2008 4:11 pm |
|
|
centros
Člen N.O.C. - 350Z
Založen: 28.9.2007 Příspěvky: 153 Bydliště: Praha |
|
|
|
Po mnoha jízdách na okruhu potvrzuji že geometrie je OK. Odklon skoro 3 stupně na zadku je akorát. Vnitřní hrany gum nemám nijak výrazně víc sjeté, jak jsem čekal. Je to OK, tedy aspoň pro mě. Pokud někdo najezdí na Zetku 30.000 za rok a víc, možná by to vadilo.
_________________ 2006 350Z, Nismo 9.5xR18, Toyo R-888 255/35R18, brzdy AP Racing, nerez hadice, kapalina RBF600, tlumiče HKS Hipermax III, podvozek Kinetix, Hotchkis, rám šasi GT Spec, MREV2 Plenum, Motordyne 5/16" Spacer, K&N, spojka a setrvák JWT, svíčky Denso Iridium |
|
st Říj 08, 2008 6:50 pm |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Můžete k příspěvkům připojovat soubory Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
|
|
|